سفارش تبلیغ
صبا ویژن

96/12/13
6:9 عصر

شستشوی نما ساختمان

بدست ارتفاع کاران در دسته شستشوی نما

چرا شستشوی نما برای ساختمان ها مورد نیاز است؟

موضوع زیبایی شناسی در ابتدا به ذهن می رسد. در حالت کلی، یک آپارتمان تمیز بهتر از یک آپارتمان کثیف به نظر می رسد. یک ساختمان تمیز جلوه ای مهمان نوازانه  و به این ترتیب چشم انداز جذابی از املاک و مستغلات را در ذهن مردم ایجاد می کند. درست همانطور که ما به ظاهر خود اهمیت می دهیم و سعی می کنیم آن را تمیز و مرتب نگه داریم، یک ساختمان نیز زمانی که عاری از گرد و غبار ، آلودگی ها ، و سایر عوامل آزار دهنده باشد، زیباتر جلوه خواهد کرد و اغلب این موارد در نمای آن بروز پیدا می کند.

مطمئنا، همه نماها احتیاج به رسیدگی و نگهداری مشابهی ندارند. موقعیت محل، عملکرد و شرایط جغرافیایی و جوی ساختمان، در تعیین میزان تلاش برای دستیابی به ظاهر مطلوب، و احتیاج یک سازه به شستشوی نما نقش مهمی ایفا می کنند. کاربری آپارتمان را در نظر بگیرید: سازه هایی که میزبان فعالیت های تجاری، تئاتر و یا مراکز خرید هستند اغلب به درجه ای بالاتر از پاکیزگی و نیاز به شستشوی نما در مقایسه با ساختمان هایی که فعالیت های صنعتی یا کاربری مسکونی دارند، احتیاج خواهند داشت.

 

شستشوی نمای آسمان خراش ها

 

علاوه بر این، هنگامی که تصمیم می گیرید تا برای پاکیزگی و شستشوی نما اقدام نمایید، ممکن است فقط یک بخشی از آن به عنوان مثال، قسمتی که از پیاده رو دیده می شود را مدنظر داشته باشید. برای مثال، یک آسمان خراش در منهتن ممکن است فقط از زمین تا طبقه شش تمیز شود، عملیات شستشوی نما به آن قسمت از نمای ساختمان محدود می شود که توسط رهگذران در مناطق شلوغ قابل مشاهده است.

تمیز کردن کف ها تنها یک جایگزین قابل قبول است ، در صورتی که ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، همچنین شستشوی نما ساختمان به طور کامل در یک منطقه آلوده شهر، یک کار احمقانه می باشد. در نهایت، فرآیند شستشوی نما یک ساختمان واقع در حومه شهر، معمولا نیاز به تلاش کمتری در مقایسه با یک آپارتمان واقع در یک منطقه شهری در کلان شهرها دارد.

یک ساختمان روستایی ممکن است فقط نیاز به خیسانده شدن توسط آب برای حذف آلاینده های خفیف (مانند خاک) داشته باشد، در حالی که ساختمان های شهری به طور کلی نیاز به اقدامات جدی تر برای تمیز کاری برای حذف آلاینده های خطرناک بیشتر برای دستیابی به همان سطح پاکیزگی دارند.

در حالی که جنبه زیبایی شناسی آپارتمان دلیل واضح و اصلی برای شستشوی نما ساختمان می باشد، تلاش برای ارزیابی و تعمیر نمای ساختمان دلیل دیگری برای این کار است. به عنوان مثال، هنگامی که نما در خاک و خاکستر قرار می گیرد، تقریبا غیرممکن است که شرایط نمای سنگی را ارزیابی کنید. برای تعیین مناطقی که نیاز به لکه گیری، وصله زدن و یا تعمیر اساسی دارند و یا در بعضی موارد حتی به منظور شناسایی صحیح عوامل مخرب، نمای آپارتمان باید از کلیه عناصری که مانع ارزیابی مناسب آنها می شود، پاک شود.

یکی دیگر از انگیزه های اصلی در شستشوی نما ، تلاش برای حذف آلاینده های مضر مانند اکسید گوگرد و نیتروژن و دیگر آلودگی های ناشی از باران های اسیدی از نمای آپارتمان است. این آلاینده ها باعث تسریع روند تخریب نمای ساختمان می شوند.

 

چیزی فراتر از ظاهر

رطوبت علت اصلی فرسایش مصالح بنایی است. هنگامی که رطوبت همراه با نمک های محلول در آبهای آلوده و یا گازهای اتمسفر همراه می شود، فرسایش سریع تر خواهد بود.

هنگامی که نمک محلول در آب حل می شود، از طریق منافذ یا ترک ها به داخل مصالح بنایی حرکت می کند. هنگامی که رطوبت تبخیر می شود، نمک کریستالیزه می شود، فشار های فوق العاده ای را بر روی مصالح بنایی آورده و باعث فروپاشی آنها از درون می شود. در نهایت، تمیز کردن نمای آپارتمان اجازه می دهد تا انتقال طبیعی رطوبت صورت گیرد.

برای مثال، رطوبت درون یک دیوار بنایی شده به دام افتاده است، اگر یک پوشش ضد آب مانع از خروج آن شود، در آنجا باقی خواهد ماند.

در این مورد، چون رطوبت عامل اصلی فرسایش مصالح بنایی است، شستشوی نما شامل حذف پوشش ضد آب بر روی آن می باشد که می تواند جزء اصلی تلاش حرفه ای برای بازسازی و مقاوم سازی ساختمان باشد.

 

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان